Pagini

marți, 21 septembrie 2010

Taxa de poluare auto în versiune 2011: de la 125 la peste 21.000 de euro




Taxa de poluare va fi modificată de la 1 ianuarie, potrivit declaraţiilor lui Laszlo Borbely, ministrul mediului, posesorii unor maşini mai vechi urmând să plătească o taxă mai mare decât în prezent.

Astfel, cele mai mici taxe le vor plăti cei care au achiziţionat automobile noi, cu motoare Euro 5 de cilindree mică, iar cele mai mari maşinile vechi cu motoare mari.

Spre exemplu, pentru un model Dacia Logan cu motor de 1,4 litri se va plăti o taxă de 125 de euro, iar pentru un BMW 530i cu motor de 3,0 litri Euro 5 aproximativ 3.
600 de euro.

Cele mai mari creşteri vor fi pentru maşinile second-hand.

Dacă în prezent pentru un automobil second-hand de patru ani vechime, cu motor Euro 4 de 1,4 ltiri se plăteşte o taxă de 145 de euro, aceasta va creşte până la 933 de euro de la 1 ianuarie, în timp ce pentru maşinile cu motoare de 3,0 litri se va majora de la 3.600 la aproape 8.000 de euro.

Cele mai mari taxe se vor plăti pentru maşinile cu un nivel de emisii mai vechi decât Euro 4. spre exemplu, pentru un automobil mai vechi de zece ani, cu motor de 3,0 litri Euro 3 se va plăti peste 20.000 de euro.

Alături de noua taxă de poluare, persoanele fizice nu mai pot înmatricula autovehicule importate din Uniunea Europeană dacă nu vor face dovada plăţii Taxei pe Valoarea Adăugată (TVA) în cazul maşinilor noi şi second-hand, ceea ce va limita şi mai mult importurile de maşini second-hand din Europa de Vest, care în prezent reprezintă două treimi din totalul maşinilor înmatriculate pentru prima dată pe piaţa locală.

În continuare nu se va plăti taxă de poluare pentru maşinile hibride, dar care reprezintă mai puţin de 1% din piaţă, şi pentru cele electrice.

Potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Laszlo Borbely, ministrul mediului, din 2011 este posibil ca maşinile electrice şi cele hibride să beneficieze de subvenţii din partea Administraţiei Fondului pentru Mediu după modelul vest-european.

În prezent singurul avantaj al motorizărilor hibride este că nu se plăteşte taxa de poluare în momentul înmatriculării, în timp ce în alte ţări acestea beneficiază atât de reduceri ale impozitelor anuale, cât şi de subvenţii.

Din 2011 primii constructori care vor lansa pe piaţa locală modele electrice vor fi Renault, cu modelul Fluence ZE care va dispune de baterii reîncărcabile ce vor putea fi schimbate, şi Mitsubishi i-MiEV, un model cu patru uşi, de oraş, şi o autonomie de aproximativ 150 km, al cărui preţ va fi de aproximativ 30.000 de euro.


Sursa : Zf.ro

Un comentariu: