Pagini

joi, 29 iulie 2010

Turismul românesc, la pământ


România se află pe ultimul loc din Europa din punct de vedere al numărului de turişti străini care s-au cazat în hotelurile de la noi din ţară. Anul trecut, numărul nopţilor petrecute de turiştii străini în structurile de cazare de la noi din ţară a fost de 2,5 milioane, în scădere cu circa 22% faţă de 2008. România aproape că nu există pe harta turistică a Europei.

Hotelurile din staţiunile balneoclimaterice stau să cadă, mobilierul din unele unităţi de cazare e moştenit de pe vremea lui Ceauşescu, iar serviciile de proastă calitate, dar la preţuri exorbitante sunt regula ofertei turistice româneşti.

Toate aceste "miracole" româneşti sunt promovate însă în străinătate de ministerul de resort. Ba chiar Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), s-a plâns în repetate rânduri că banii alocaţi anul acesta pentru promovarea turismului sunt prea puţini. Cele 5 milioane de euro de anul acesta nu reprezintă nici măcar jumătate din cele 12 milioane de euro avute la dispoziţie la începutul anului trecut pentru promovare turistică. Ministerul Turismului a cheltuit, în 2009, 7,1 milioane de euro pentru promovarea turismului, din care s-au realizat mai multe campanii de promovare a României pe plan extern şi intern şi s-a cumpărat publicitate la radio şi televiziuni.

PE ULTIMUL LOC ÎN UE
Rezultatele promovării au întârziat să apară, în timp ce situaţia turismului românesc a ajuns dezastruoasă. Statisticile europene arată că România se clasează pe ultimul loc la numărul de nopţi pe care străinii le-au petrecut în hotelurile de la noi din ţară. Potrivit Eurostat, numărul de nopţi pe care străinii le-au petrecut în hotelurile de la noi din ţară a înregistrat anul trecut o scădere de circa 22% faţă de 2008, ajungând la 2,5 milioane. Aceeaşi statistică spune că în Spania numărul de nopţi pe care străinii le-au petrecut în hoteluri este de 141,6 milioane, în Austria cifra ajunge la 75,7 milioane, în Italia - 102,2 milioane, în Germania - 43,2 milioane de nopţi, iar în Franţa - 63,8 milioane de nopţi.

CÂND ADUNI MERE CU PERE
Nu degeaba am luat aceste ţări ca exemplu, deoarece însăşi Elena Udrea face comparaţii între bugetul de promovare din aceste ţări cu România. Ministrul nu spune nimic despre rezultatele înregistrate de turismul din aceste ţări. Udrea a făcut comparaţie între bugetul alocat pentru promovarea turismului românesc şi cel din Austria, Ungaria, Spania, Turcia, Germania, Italia şi Franţa.

Ministrul a uitat să menţioneze calitatea serviciilor oferite de operatorii din turism în aceste ţări, calitatea structurilor de cazare, precum şi încasările şi ponderea acestora în PIB din ţările respective.

Un comentariu: